Nie trudno było przewidzieć rezultaty naszych motocyklistów na tradycyjnym rajdzie „Valli Bergamasche„. Po „unieruchomieniu” kadry motocyklistów za przekroczenia celne po powrocie z Austrii. Tym razem do Włoch wysłano skład dobrany niemal w ostatniej chwili. Z siedmiu naszych jeźdźców: Urbaniak, Szarek, Kończyk, Orzepowski i Strączek wycofali się już w pierwszym dniu rajdu a Harazim w ostatnim dniu, około 5,0 km przed metą.
Przyczyna była jedna: nie wytrzymały trudów rajdu motocykle naszych reprezentantów i choć można by się pogodzić z tym faktem w odniesieniu do dwóch SHL-ek, trudno zrozumieć, dlaczego wysiadły” trzy sprowadzone niedawno MZ-tki? Albo fabryka przysłała nam mniej sprawne pojazdy niż te, które wygrywały Rajd Tatrzański, Sześciodniówkę i Alpenfahrt, albo nasi mechanicy nie potrafią ich przygotować do rajdu. Rajd w Bergamo był tym razem niezwykle trudny. Krótkie czasy przejazdu karkołomnymi trasami sprawiły, że ze 119 zawodników na starcie tytko 61 dojechało do mety. Werner Salevski, nasz dobry znajomy z Rajdu Tatrzańskiego i tym razem potwierdził, że jest w tej chwili najlepszym rajdowcem na świecie. Wspólnie z kolega z zespołu — Peterem Uhligiem zdobyli ex aequo miejsca 1 i 2. W klasyfikacji zespołów narodowych zwyciężył zespół NRF. Fabrycznych: Zundapp, a klubowych: ASK „Voervarts” z Lipska. Jedyny nasz reprezentant, który ukończył rajd — E. Frelich sklasyfikowany został na 41 miejscu.
Przeglądając listę zwycięzców „Valli Bergamasche” wysnuć można je-den generalny wniosek. Na tego rodzaju rajdach liczą się teraz motocykle z silnikami do 125 cm Zundapp, Herkulesy i Simsony o pojemności silnika 50 cm, 75 cm lub 100 cm. są w tej chwili najodpowiedniejszym sprzętem In imprezy rajdowe typu Valii Bergamasche. Być może niektóre z nich zobaczymy na Rajdzie Tatrzańskim, będzie, więc okazja sprawdzenia przydatności tych motocykli na górskich ścieżkach i kamienistych odcinkach jazdy stylowej.
WYNIKI:
Indywidualne:
1 i 2 W. Salevski i P. Uhlig (NRD) — obaj na MZ-125;
3. G. Gienger (NRF — Zundapp 100;
4. M. Dossena (Włochy) — Morini-125;
5. A. Vergani” (Włochy) — Gilierą-125:
6. E. Guffanti (Włochy — ZlindaPP-75;
Zespoły narodowe:
1. OMK (NRF) — 161 pkt.;
2. ADM.V (NRD) — 171 pkt.;
3. ACU (Anglia) — 440 pkt.
Zespoły klubowe:
1. Voervarts A (NRD) — 95 pkt.;
2. MC Bergamo (Włochy) — 120 pkt.
3. Voervarts B —313 pkt.
Zespoły fabryczne:
1. Zundapp I (NRF) — 73 pkt;
2. Zundapp II —80 pkt.;
3. Greeves (Anglia) — 136 pkt.
Werner Salevski wygrał w tym sezonie kilka poważnych rajdów. Zobaczymy go też na trasie Rajdu Tatrzańskiego.