Sprostać oczekiwaniom 62 ISDE Jelenia Góra

Ta gigantyczna impreza o dużym rozgłosie na wszystkich kontynentach wymaga dużego wysiłku organizacyjnego i planowej realizacji wyznaczonych zadań przez kompetentnych działaczy. O tym, jak wiele zależy od pracy zespołów problemowych i specjalistycznych komisji. Nie trzeba nikogo przekonywać istotna jest również operatywność, koordynacja i szybkość przekazywania winników. Warto przypomnieć, ze sześciodniówka (oficjalna nazwa imprezy brzmi International Six-Days Enduro) będzie zorganizowana w Polsce po dwudziestu latach, pierwszy raz jej gospodarzem było Zakopane.

Jednym z najtrudniejszych zadań było dokładne wytyczenie 1.410-kilometrowej trasy podzielonej na sześć etapów. Jesienią ubiegłego roku trener kadry narodowej motocyklistów — Mirosław Malec jeździł z zawodnikami po Karkonoszach, Górach Izerskich i Kaczawskich szukając trasy zróżnicowanej nawierzchniowo o dużym stopniu trudności, a jednocześnie wyjątkowo atrakcyjnej dla uczestników i widzów. Dziś już wiadomo, że nie zabraknie podłoża trawiastego i gliniastego, będą skały i kamienie, i inne przeszkody. Dziewięćdziesiąt procent wytyczonej trasy prowadzi po górskich bezdrożach i nawierzchni szutrowej.

Start i metę pięciu etapów sześciodniówki zlokalizowano na stadionie przy ul. kubańskiej w Jeleniej Górze- Cieplicach. Każdego dnia prawie pięciuset motocyklistów z 25 państw dwukrotnie przejeżdżać będzie pętlę długości 125—140 km. Start każdorazowo o godz. 8 (po trzech zawodników, co minutę). Po drugim i czwarty m dniu sporządzone zostaną nowe listy startowe, na każdym etapie przewidziano siedem punktów kontroli czasu (odcinki pomiędzy nimi dokładnie zmierzono). Tereny rajdu przebiegają przez Siedlęcin, Barcinek, Pasiecznik, Rybnicę, Rozdroże Izerskie, Świeradów Zdrój, Szklarską Porębę, Jakuszyce i Borowice. Na 200-metrowym odcinku szosy w rejonie startu odbędzie się próba przyspieszenia, a na cztero- kilometrowym zboczu góry Cichoń koło Wrzeszczy na 5 prób szybkości terenowej. Zaplanowano nawet forsowanie rzeki.

Szóstego dnia motocykliści pojadą na trasę długości ok. 60 km z Jeleniej Góry przez Szklarską Porębę, Pasiecznik, Jeżów Sudecki do Jeleniej Góry. O godz. 11 zaplanowano najbardziej atrakcyjną i widowiskową część imprezy — próbę motocrossową (osiem okrążeń po 2 km) ze startu wspólnego na wzgórzu szybowcowym w Jeżowie Sudeckim. W poszczególnych kolejnych dniach sześciodniówki obowiązuj ustępujące kolory oznakowania tras wszystkich materiałów w czerwony (poniedziałek) niebieski żółty pomarańczowy i różowy sobota.

Do dyspozycji zawodników ekip narodowych i kibiców, których łącznie ma przyjechać prawne dziesięć tysięcy oddane zostaną hotele pensjonaty i domy wczasowe.Wyłączność w organizacji bazy noclegowa-żywieniowej dla uczestników. Six Days” powierzono WPGT Karkonosze o orientacyjny koszt pobytu jednej osoby wyniesie ok. 25—30 dolarów za dobę  zespół Holandii, CSRS, RFN, NRD i Finlandii wybrały’ już miejsce zakwaterowania. Biuro zawodów i biuro obliczeń mieście się będzie w hotelu „Cieplice’*, na obrady jury wyznaczono salę kominkową uzdrowiska w Cieplicach, biuro prasowe, którego szefem wybrano red. Andrzeja Martynkina z redakcji „Sztandaru Młodych”, zlokalizowano w hotelu „Europa”.

Powołano komitet honorowy imprezy, funkcję przewodniczącego objął wiceminister obrony narodowej gen. broni Tadeusz Tuczapski, cztery osoby m. in. Stanisława Olszewskiego (kierownik tras) powołano dodatkowo w skład komitetu organizacyjnego. Przy Zarządzie Głównym PZMot. Utworzono komisję przygotowań sześciodniówki z przewodniczącym inż. Andrzejem Jabłkowskim, który też będzie łącznikiem z FIM (Międzynarodowa Federacja Motocyklowa).

W rozpowszechnianiu jest już znaczek i informator sześciodniówki. Zgłosili się pierwsi sponsorzy m. in. włoska firma Franco Acerbis, która zapewni znaki i taśmę, ustalono również, że główne imprezy kulturalne, sportowo-rekreacyjne turystyczne i handlowe „Września Jeleniogórskiego” trwać będą podczas „Six Days”. W witrynach biura komitetu organizacyjnego przy ul. I Maja zapanowano cykl wystaw popularyzujących rajdów Enduro. Po ekspozycji cyklu zdjęć Andrzeja Borowczyka „Bergamo 86 (miejsce poprzedniej sześciodniówki można aktualnie oglądać barwne wydawnictwa przywiezione przez działaczy z mistrzostw świata we Włoszech.

Na ostatnim posiedzeniu komitet organizacyjny zatwierdził miesięczne harmonogramy zadań wynikające z planów komisji i zespołów opracował i ostatecznie zatwierdził preliminarz wydatków w pięciu komisjach dokonano zmian przydziału czynności, załatwiono sprawy magazynowania sprzętu oraz materiałów technicznych i propagandowych. Zakładom pracy z Jeleniogórskiego zaproponowano objęcie patronatów nad punktami kontrolny mi (wyposażenie, umieszczenie informacji o produkcji, zorganizowanie wystawy i sprzedaży wyrobów), a także patronatu nad ekipami narodowymi. Ustalono, że władze miast i gmin zadbają o dekoracje, komitet organizacyjny zapewni plakaty, afisze, flagi narodowe startujących krajów itp. elementy. Sprawą łączności zajmą się pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Telekomunikacyjnego wraz z Rejonowym Urzędem Spraw Wewnętrznych i Wyższą Oficerską Szkołą Radiotechniczną.

W najbliższym czasie komitet przygotuje informator o rozmieszczeniu ekip, punktów PKC, próby terenowej, crossu itp., ulotkę z wykazem stacji CPN i godzinach ich otwarcia i wystąpienie do ZG PZMot. O limit paliwa dla organizatorów imprezy. Jeleniogórscy działacze chcą dobrze przeprowadzić zawody, jakich jeszcze w Jeleniogórskiem dotąd nie było. Dotychczasowe działania wskazują, że przygotowania do 62 edycji sześciodniówki przebiegają planowo. O kolejnych ustaleniach będziemy informować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz kod *