Moto Bombki Lonka w rajdach i Górniku. Nie dla nas Husaberga A może Paryż Dakar Sponsorzy milczą 1990

Zakończyć nią okres transferów w krajowym sporcie motory kłowym. Największego wzmocnienia doznała motocrossowa sekcja Górnika Czerwionka bowiem zasilił ją mistrz Polski w klasie 500 Jacek Lonka, startujący dotąd na zasadzie wypożyczenia z macierzystego Wrzosu Września w gdyńskich Budowlanych. Razem ze starszym bratem Krzysztofem reprezentować będzie teraz klub KWK Dębieńsko co ciekawe, po przerwie wraca do rajdów enduro! Już 11 marca wraz z Gancewskim, Przybyłą, Pomorskim, Tomiczkiem, Kasperkiem, Czachorem i Wróblem udaje się na zgrupowanie do NRD. Tak wygląda sześciodniowa grupa trenera Malca, choć do września jeszcze daleko.

Foto: Jacek Lonka Kawasaki KX 500


Z sąsiednich krajów napływają tymczasem informacje o poważnych wzmocnieniach sprzętowych. Oto pięciokrotny mistrz- Europy Harald Sturm zrywa z MZ, dzięki pomocy sponsorów — Shella, Metzelerem i Esty, otrzyma KTM GS 250 przygotowany przez zachodnioniemieckiego importera KTM Stockelmeier .

Czechosłowaccy powoli zapominają o Jawie. Kontrakt z Arnaldo Fariolim pozwolił na otrzymanie czterech KTM dla Libora Podmola, Jan Hrehor, Lubomira Vojkuvka i Radka Maleszki. Bohumil Pośledni rozpocznie sezon w.., USA, gdzie pojeździ w rajdach na Suzuki RMX 250 . Potem przywiezie ją na . Natomiast Jaroslav Katrinak i Otokar Kotrba to nowi kierowcy fabryczni Husaberga! Czekają na czterosuwy 350 cm.

Wysiałem dwa listy do Husaberga — tłumaczy Mirosław Malec. Szwedzi chyba źle zrozumieli treść pierwszego, więc zamieściłem w następnym dotychczasowe osiągnięcia Zbyszka Przybyły. Odpowiedzieli, że bardzo go cenią, ale motocykl mogą nam co najwyżej sprzedać. Chyba koniec współpracy z Simsonem, bowiem dotąd otrzymaliśmy tylko informacje że fabryka nie jest na razie przygotowana do rozmów. Cała nadzieją w MEFO, ale umowy nadal nie ma — liczymy, że na firma zapewni trzy KTM 125 dla Tomiczka, czterosuw 350 dla Gancewskiego i czterosuw 500 dla Przybyły. Dwaj ostatni zmienią klasę, gdyż takie motocykle można najtaniej utrzymać.

Póki co, nie jest pewna ani dostawa sprzętu, ani nawet przydział przez PZM środków na wyjazd do Portugalii i Francji, gdzie w maju rusza pierwsza edycja indywidualnych MS. Wszystko zależy od decyzji MEFO. Trener i dyrektor Biura Sportu w jednej osobie, myśli już bardziej perspektywicznie o starcie Ryszarda Gancewskiego i Zbigniewa Przybyły w 13. Rajdzie Paryż Dakar! Stosowne jednoślady mógłby zapewnić Acerbis natomiast serwis może dałoby się zorganizować w oparciu o któryś z zespołów finansowanych przez Camel. Andrzej Koper twierdzi, że jest to realne, tylko drobiazg Acerbis również milczy. Pytany o możliwość sponsorowania polskiej eliminacji w Kielcach oraz naszej eksportowej dwójki w maratonach, a przy okazji o nadesłanie dla potrzeb TV kasety video z Rajdu- Inków, odpowiedział, że… wysyła kasetę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz kod *