Kampania Iberyjska Mistrzostwa Świata Figuera da Foz 1993

Mistrzostwa świata w rajdach enduro rozpoczęty ostatni sezon w dotychczasowym formacie. Od 1994 będą obowiązywały tylko cztery klasy (do 125 i powyżej 175 dla dwusuwów oraz do 350 i powyżej 500 dla czterosuwów, zaś liczba eliminacji zostanie zredukowana do sześciu, m. in. zabraknie polskiej rundy. Po rezygnacji Wróbla i Tomiczka, do Portugalii i Hiszpanii wyjechał osamotniony Wojciech Rencz uczestniczący w ME, które w tym roku odbywają się wyłącznie w klasie 125. Jako jedyny posiadał ubiegłoroczny model motocykla – TM 125 po australijskiej Sześciodniówce. Obiecywana pomoc włoskiej ekipy fabrycznej okazała, się minimalna (pierścienie tłoka w Portugalii, tłumik w Hiszpanii), pociechą jest obietnica PZM, że w razie dobrych wyników zostanie zakupiona w Pesaro nowa 125-ka. 21-letni wrocławianin asekurowany przez tatę Andrzeja na Yamaha 125, używanej przez Wojtka w MP (A. Głogów wyraził zgodę), rozpoczął od piątej lokaty w Figueira da Foz – na 22 startujących. Luźne czasy między PKC, kamienista trasa, zjazdy i podjazdy nad samym morzem, piękna pogoda i rywalizacja wyłącznie na próbach. Brylowali fabryczni jeźdźcy Gas Gas, TM, włoskich importerów Hondy i KTM. Rencz byt w czołówce, wystarczy przejrzeć miejsca na sprawdzianach szybkości – 2, 3, 4, 3 i 2. Następnego dnia Polak wywrócił się na jednej z prób, stąd 3,5-sekundowa porażka z Pregnolato. Niestety, hiszpańskie wrażenia pozostały tylko z soboty, i to niezbyt miłe.

Od trzech dni w tamtej części Pirenejów lało non stop, a podczas rajdu nastąpiło prawdziwe oberwanie chmury. Nie mówiąc o rozmokłej nawierzchni, trasa przypominała trial. Czasem pchali,my motocykle z wyłączonym silnikiem. Nawet zwycięzcy klas w spóźniali się po kilkanaście minut, ze 115 na starcie sklasyfikowano tylko 37, a w ME z 18 – dwóch! Mnie zabrakło do mety 25 kilometrów. Już po próbach, na przedostatnim odcinku TM spadł ze skalnej półki i wyciągaliśmy go przez godzinę. Wymieniłem wcześniej klocki, ale drugie też się skończyły i jechałem praktycznie bez hamulca. Solidnie potłuczony Wojciech Rencz wykurował się w ciągu paru dni, ubiegły weekend spędził na rajdzie w Grodkowie i motocrossie we Wschowie. Z Rovirą i Boano zmierzy się ponownie 22 maja pod Hradkiem, tydzień później zbiórka w Kwidzynie.

MISTRZOSTWA ŚWIATA

KLASA 80 – I dzień: 1. Xavier Puigdemont – Gas Gas, 2. Gianmarco Rossi – TM, 3. Pierfranco Muraglia – Kawasaki, 4. Jaroslav Beran – Gas Gas, 5. Marco Giovanchelli Yamaha.

II dzień: 1. Rossi, 2. Muraglia, 3. Beran, 4. Giovanchelli, 5. Michel Exance TM.

KLASA 125 -I dzień:1. Stefano Passeri – Aprilia, 2. Fausta Scovolo – TM, 3. Paul Edmondson –

Husqvarna, 4. Jeff Nilsson – KTM, 5. Luca Trussardi – Yamaha.

II dzień: 1. Edmondson, 2. Passeri, 3. Nilsson, 4. Giuseppe Gallino KTM, 5. Silvan Petteri – Husqvarna.

KLASA 250 – I dzień: 1. Giorgio Grasso – Kawasaki, 2. Paulo Fellegara – Yamaha, 3. Tullio Pellegrinelli – Husqvarna, 4. Alex Liobelt – KTM, 5. Dominique Costes – Honda.

II dzień: 1. Grass, 2. Fellegara, 3. Pellegrinelli, 4. Joakim Hedendahl – KTM, 5. Liobelt.

KLASA 500 – I dzień: 1. Davide Croci – Honda, 2. Giovanni Sala – KTM, 3. Cyril Esquirol – Husqvarna, 4. Oskar Gailardo – KTM, 5. Duszan Kotrla – Kawasaki.

II dzień: 1. Sala, 2. Croci, 3. Esquirol, 4. Gerard ~- mini.: – Kawasaki, 5. Libor Podmol – KTM

KLASA 350 4T -I dzień: 1. Sven-Erik Joensson – Husqvarna, 2. Mario Rinaldi – KTM, 3. Kent Karlsson – Husaberg, 4. Armando Nicoli – Husqvarna, 5. Anders Eriksson – Husaberg.

II dzień: 1. Karlsson, 2. Joensson, 3. Otokar Kotrba – Husqvarna, 4. Nicoli, 5. Eriksson.

KLASA POW. 500 4T – I dzień: 1. Fabio Farioli – KTM, 2. Kari Tiainen – Husqvarna, 3. Bill Andersson – KT.M, 4. Jaroslav Katrinak Husaberg, 5. Martin Kreml – Husqvarna.

II dzień: 1. Farioli, 2. Tiainen, 3. Andersson, 4. Kreml, 5. Stanislav Zloch – Husqvarna.

MISTRZOSTWA EUROPY

I dzień: 1. Josep Rovira – Gas Gas, 2. Vincenze Lombardo – TM, 3. Isidre Esteve – Gas Gas, 4. Jamo Boano – Honda, 5. Wojciech Rancz – TM.

II dzień: 1. Rovira, 2. Lombardo., 3. Boano, 4. Esteve, 5. Denis Premola 6.Rencz

MISTRZOSTWA ŚWIATA

KLASA 80

I dzień: 1. Puigdemont, 2. Rossi, 3. Muraglia, 4. Beran, 5. Giovanchelli.

II dzień: 1. Rossi, 2. Puigdemont, 3. Beran, 4. Exance, 5. Herbert Wagner – Suzuki, 6. Muraglia.

KLASA 125 – I dzień: 1. Nilsson, 2. Trussardi, 3. Passeri, 4. Pedro Perez Caballero – KTM, 5. Lubomir Vojkuvka TM.

II dzień: 1. Passeri, 2. Edmondson, 3. Trussardi, 4. Scovolo, 5. Gallino.

KLASA 250 – I dzień: 1. Gras-Fedegara,.3: Pellegrineili, Hedendahl, 5. Zdenek Gottvald Suzuki.

II dzień: 1. Hedendahl, 2. Pellegrinelli, 3. Grasso, 4. Fellegara, 5. Peter Johansson – Suzuki.

KLASA 500 – I dzień: 1. Sala, 2. Jimmink, 3. Esquirol, 4. Laurent Boussiquix – Husqvarna, 5.Kotrla.

II dzień: 1. Kotrla, 2. Jimmink, 3. Esquirol, 4. Sala, 5. Bjoern Johansson – Honda.

KLASA 350 4T – I dzień: 1. Nice2. Joensson, 3. Karlsson, 4. Eriksson, 5. Rinaldi.

II dzień: nikt nie ukończył rajdu

KLASA POW. 500 4T – I dzień: 1. Farioli, 2. Andersson, 3. Katrinak (sklasyfikowano trzech).

II dzień: nikt nie ukończył rajdu.

MISTRZOSTWA EUROPY

I dzień: 1. Rovira, 2. Buno (sklasyfikowano dwóch).

PUNKTACJA MŚ

80: 1. Rossi 74, 2. Puigdemont 65, 3. Muraglia 57, 4. Beran 56, 5, Giovanchelli 35.

125: 1. Passeri 72, 2. Nilsson 57, 3. Trussardi 53, 4. Edmondson 52, 5. Scovolo 37.

250: 1. Grasso 75, 2. Fellegara 74, 3. Pellegrinelli 62, 4. Hedendahl 55, 5. Costes 34.

500: 1. Sala 70, 2. Esquirol 60, 3. Jimmink 57, 4. Kohla 52, 5. Boussiquix 38.

350 4T: 1. Joensson 54, 2. Karlsson 50, 3. Nicoli 46, 4. Rinaldi 38, 5. Eriksson 36.

Pow. 500 4T: 1. Farioli 60, 2. Andersson 47, 3. Katrinak 37, 4. Tiainen 34, 5. Kreml 24,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz kod *