Andrzej Tomiczek bez motocykla 1992 Janusz Śmiłowski

Crossowa Honda CR 250 stoi w mysłowickim sklepie, rajdowa Husqvarna WRE została oddana w bielsku, a Moto TM-a używanego podczas sześciodniówki nabył kolega z BKM.

I w taki oto sposób wicemistrz świata. Andrzej Tomiczek pozbył się kompletu motocykli. W 1992 straci tak że wsparcie najsilniejszego to kraju Beskidzkiego Klubu Motorowego, bowiem o cieszynianina upomniał się GKM Mysłowice, który me tak dawno odkupił Tomiczka od KM Cieszyn Korzystał dotąd z jego usług tylko w motocrossie, teraz zamierza uruchomili sekcję rajdową, a nawet zorganizować u siebie eliminacje MP w enduro. Głównym organizatorem byłby zapewne Tomiczek, może pomogą i znajomi z Bielska.

BKM z 63-letnią tradycją, czterema tytułami klubowego mistrza Polski w latach (1986, 87, 88, 91), i jest dziś nie tylko najlepszy w tej specjalności ale i najbiedniejszy. Budżet na miniony sezon kompletnie załamało wycofanie się głównego sponsora Fabryki Samochodów małolitrażowych – tuż przed podpisywaniem umowy gwarantującej bielskim motocyklistom 50 min zł, co akurat wystarczyłoby na pokrycie kosztów wojaży po kraju. Paliwo i części planowano nabyć ze środków uzyskanych z działalności gospodarczej komisu (do listopada . br.), trzech niewielkich klepów i stacji przeglądu samochodów nabytej pod szyldem BKM, prowadzonej przez spółkę Jana i Pawia Chrobaków.

Pierwszy cios zadali Zieloni. Na 26—29 kwietnia 1990 zaplanowano kolejną edycję Rajdu Beskidzkiego, tym razem w międzynarodowej obsadzie, traktowanego jako egzamin przed eliminacją MS z bazą w Kozubniku. Po głośnej wówczas aferze impreza została odwołana i BKM zniknął z listy organizatorów rajdów, choć były przymiarki nawet do Sześciodniówki Jeżeli wróci, to najwcześniej za jakieś dwa lata, z inną trasą i na pewno nie na wiosnę (termin usta lał PZM), lecz jesienią, spełniając postulaty ekologów. Klub nie ma również szczęścia do siedziby. Bazował w BKS, potem przy Partyzantów, a kiedy przekazał obiekt miastu, wykupiono połowę baraku przy ul. Żywieckiej. Od ponad roku trwa spor o ten teren, z Urzędu Miejskiego nadchodzą wypowiedzenia, trwają przymiarki do przeprowadzki w sąsiedztwo, gdzie podobny barak zajmuje Energopol, Rajdowcy siedzą na walizkach, To, że sekcja jeszcze działa, ma wicemistrza świata, trzech mistrzów Polski, czterech wicemistrzów i prymat zespołowy, graniczy z cudem. Na stanie znajdują się wszystkiego trzy jednoślady, reszta zawodników używa prywatnego sprzętu. Serwis rzecz najistotniejsza w enduro, opiera się wyłącznie na działaniu rodziców Tadeusz Wróbel, Tadeusz Kasperek, Mieczysław Błachut, Zbigniew Nikiel, Kazimierz Krywult, Jan Fuczik, Wiesław Przybyła, Marcin Kowala, Kazimierz Brzuśnian i Włodzimierz Bogacz pomagają jak mogą. Sami jeżdżą na rajd obstawiają punkty kontroli czasu pożyczają busy podobnie jak Wiktor Tomiczek. Zabiera żonę, znajomego i tak rośnie pospolite ruszenie w barwach BKM.

W okresie największej świetności Bielsko wystawiało 24—25 motocyklistów. Pod koniec sezonu 1991 był ich tuzin, na następny rok mimo kiepskiej sytuacji finansowej planowana jest czternastka. Już bez Andrzeja Tomiczka, którego w 1987 przyprowadził do BKM kolega z KM Cieszyn, Staszek Brzezina. Pod znakiem zapytania stoi również bielska przyszłość Macieja Wróbla — otrzymał ofertę z Zagłębia Miedziowego Głogów i co najmniej w motocrossie powinien tam startować w ramach wypożyczenia. Ojciec Maćka, Tadeusz Wróbel od ponad dwóch lat pełni funkcję prezesa , BKM. sterując tonącym okrętem. Wiele zależy od tego czy PZM zapewni dla Tomiczka i Wróbla TM 80 na mistrzostwa Polski. Używany egzemplarz byłby do kupienia za 20 min, ale… taki jest stan klubowego konta w banku.

Według przymiarek kadrę utworzą — w klasie 50 Daniel Chrobak i Sebastian Krywult, jako 14-latek II wicemistrz Polski i champion strefy południowej w motocrossie obaj Simson, w Junior 125 wicemistrz 50-ek i również mistrz strefy w crossie Tomasz Błachut (KTM 80) II wicemistrz 125 Marcin Nikiel, który na świeżo nabytym TM 80 powinien zamieszać w krajowej czołówce (20-latkiem interesuje się łódzka firma Inter-mag). Krzysztof Górny dojeżdżający ze Skoczowa, oraz Radosław Bogacz, w 125 — obok Wróbla finiszującego w tym roku z pęknięta stopą (tytuł w pow. 125, wygranych 9 na 10 eliminacji, wspomniany Krywult dysponujący także nowymi KTM 125, w Junior pow 125 mistrz 125-ek Wojciech Brzuśnian 13-latek z dzielnicy Straconka kontuzjowany w Ostródzie (też jechał z pęknięta kością stopy, pechowo wyeliminowany z ekipy na Sześciodniówkę (Husqvarna lub KTM 125 szuka sponsora), Ireneusz Przybyła pauzujący po złamaniu obu rak (KTM 125) i tegoroczny debiutant Sebastian Kowala (Suzuki 125), wreszcie w klasie powyżsi 125 rozgoryczony absencją w Povażskiej Piotr Kasperek (chyba już tylko enduro- Husqvarna wymaga remontu), Mariasz Błachut, który jako ..krasnoludek” wyeliminował w Kielcach samego Muraglia (również Husqvarna 250) i sponsorowany przez Spółkę Chrobaków Tomasz Fuczik (Husqvarna 4T po Gancewskim).

Może docieka się realizacji pomysł wsparcia klubu przez Instalbud Romana Kwaśniewskiego Odżył również projekt budowy torii crossowego na. Sarnim Stoku Zieloni nie zgłaszają sprzeciwu pod warunkiem zazielenieniu terenu, trwają rozmowy z Urzędem Miejskim Ostatnio cała ekipa BKM z ostała przyjęta w ratuszu przez , władze Bielska, więc jest nadzieja, że ów ewenement awansuje rajdowców w sportowej hierarchii miasta. Siatkarek i tak nic przeskoczę. .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz kod *