40 Lat Auto-Moto-Klubu „Budowlani” w Gdańsku-M.Stolarski

Niewielki baraczek na terenie PTSB Transbud w gdańskiej dzielnicy Orunia. Zastawione biurkami pokoiki obok warsztat naprawczy i magazyn sprzętu warunki pracy dalekie od ideału.1980 przed klubowym warsztatem

Zbigniew Kłujszo przed warsztatem klubowym GAMK Budowlani 1980


Aż się wierzyć nie chce ze tu właśnie mieści się baza Auto Moto Klub Budowlani Gdańsk i ze tu właśnie w ciągu czterdziestoletniej działalności rozwinęły się talenty motocyklowe o wymiarze światowym 3 tytuły indywidualnych wicemistrzów świata w rajdach Enduro takich jak:Zbigniew Kłujszo, Krzysztof Serwin, Ryszard Gancewski2 tytuły wicemistrzów Europy:Zbigniewa Kłujszy i Ryszarda Gancewskiego,10 tytułów drużynowego mistrza Polski 8 tytułów drużynowego wicemistrza polski 33 tytuły indywidualnych mistrzów Polski 55 tytułów I II wicemistrza Polski liczone w setki zwycięstwa na rozmaitych imprezach o mniejszej randze tymi zaszczytami można śmiało obdzielić kilka znacznie większych i finansowo zasobniejszych klubów. Tak zresztą jak z pucharami będącymi wymownym świadectwem sukcesów zawodników tego klubu, które gęsto stoją obok siebie w skromnych pomieszczeniach zachęcając młodych do sportowego wysiłku i świadcząc o przewagach ich starszych kolegów.

Jak wy to robicie? Pytam wielokrotnego działacza gdańskich Budowlanych człowieka będącego żywym historią tego zasłużonego klubu i honorowego jego prezesa Zygmunta Frączaka oraz wiceprezesa ds. sportu i turystyki znanego i zasłużonego trenera sportów motocyklowych Mirosława Zdanowicza.1978 Biuro klubu z lewej Zdanowicz

Biuro klubu GAMK Budowlani


1984 Wywiad w klubie AMKG Gdansk red.Janusz Lindner

Wywiad w klubie AMKG Gdansk Zbigniew Kłujszo i ryszard Gancewski z red.Janusz Lindner


Niech pan tu popatrzy na naszą kronikę pokazując mi olbrzymią i pięknie prowadzoną księgę, w której rok po roku w bardzo atrakcyjnym a zarazem skróconej formie odnotowuje się wszystko to, co się w klubie działo. Ta właśnie bogata historia naszego klubu założyła się na obecną jego rzeczywistość wiadomo przecież ze klub wicemistrzów świata i Europy zawsze bezie przyciągał chętnych powtórzenia sukcesów naszym zadanemu jest by tego grona 200 młodych ludzi, którzy każdego roku przewijają się przez klub wyłonić kilku lub może kilkunastu rokujących jakieś nadzieje na przyszłość. Nie ukrywamy ze na początki dajemy im solidnie w kość cóż każdy musi poznać tajniki maszyny nauczyć się jak rozkładać i składać później naprawiać te żmudne zajęcia w naszym warsztacie nie wszystkim się podobają zostają najwytrwalsi i najlepsi a takich przecież nam potrzeba. Do ich spisania nie wystarczy łamów naszego pisma mały klub odnoszący tak duże sukcesy zawsze borykał się z kłopotami finansowymi kiedyś zapaleńcy- działacze zasilali klubową kasę pieniędzmi, które uzyskiwali z oddawania krwi do szpitala i placówek służby zdrowia niektórzy z nich czynią to dotychczas teraz już honorowo takie poświecenie nie jest już potrzebne dzięki opiece PTSB Transbud i jego dyrektora naczelnego będącego zresztą również prezesem klubu GAMK Budowlani Wiesława Misiewicza problemy finansowe i lokalowe są w zasadzie rozwiązane wszak właśnie na terenie Transbud znajduje się baza klubu przedsiębiorstwo opłaca tez mechaników serwisowych niemniej myśli się w klubie o otworzeniu i To już w 1987 roku czterostanowiskowej stacji obsługi dla ludności to powinno podreperować budżet klubowy Zbigniew Kłujszo, Ryszard Gancewski ,Zbigniew Groth, Krzysztof Serwin, Tadeusz Czerwiński, Zbigniew Hallman, Andrzej Żurek i wielu innych nadal rozsławiają Polskę daleko poza jej granicami jednocześnie rozsławiając swój klub BAMK Budowlani zapisują oni kolejna kartę w jego przepięknej bogatej kronice.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz kod *